KBO Reusel heet u van harte welkom

Ons doel is in de breedste zin de belangen van de senioren in Reusel te behartigen,de samenhang te verhogen en vereenzaming te voorkomen. Gezelligheid en ontspanning brengen behoren ook tot onze grootste kerntaken.

Op deze site kunt u de laatste nieuwtjes lezen en de in en outs van de vereniging leren kennen.

Adres: Korenbocht 50, 5541 BZ Reusel. 0497-644057.

de webmaster

Beste KBO-leden en andere geïnteresseerden,

Sinds de oprichting in 1958 is de KBO-Reusel uitgegroeid tot ruim 1230 leden (= ca 15% van het totale inwonersbestand) en is daarmee de grootste vereniging in Reusel die zich inzet voor zowel de ontspanning als de belangen van al onze senioren.
Om deze doelgroep te vermaken en om o.a. vereenzaming tegen te gaan bieden wij een zeer uitgebreid scala van welzijnsactiviteiten en ontspanningsmogelijkheden. Ook op het gebied van MBVO (Meer Bewegen Voor Ouderen) hebben wij diverse activiteiten opgenomen.
Op deze website kunt u het programma van al deze activiteiten terug vinden.
Deze activiteiten vinden plaats zowel in als buiten ons ontmoetingscentrum “D’n Aachterûm”.
Ook acht de KBO-Reusel het tot zijn plicht om u met uiteenlopende voorlichtingen regelmatig te informeren en wegwijs te maken in het doolhof van regels en voorzieningen.
Om voor de belangen van onze leden op te komen proberen wij via onze adviseurs en/of koepelorganisaties een brug te slaan naar zowel de plaatselijke als de landelijke politiek.
Door de tomeloze inzet van al onze huidige (ruim 80) en oud vrijwilligers, onze bestuurlijke voorgangers en het actieve huidige bestuur beschikken wij over een geweldig eigen ontmoetingscentrum “D’n Aachterûm”, waar wij de prijzen “ouderwets” onder controle proberen te houden.
Ondanks alle overheids- en gemeentelijke bezuinigingen en kortingsmaatregelen voor de senioren kunnen wij, door de inzet van al deze actieve vrijwilligers, voor deze doelgroep de ontspanningsmogelijkheden nog steeds betaalbaar houden.
Gezien het feit dat aan al onze activiteiten jaarlijks in totaal door meer dan 40.000 personen wordt deelgenomen en/of in “D’n Aachterûm” bezocht worden, blijkt dat de KBO Reusel niet meer weg te denken is en een grote sociale rol vertolkt in ons gezellig Kempisch dorp aan de grens.
Dus senioren van Reusel, surf eens rustig over deze website, zeker weten dat u een passende activiteit naar uw gading zult vinden.
Tot ziens in D’n Aachterum.

Reusel maart 2016
Gust Lathouwers