Kring Kampioenschappen Driebanden 2021

KBO Stichting Ouderen de Kempen.

Voor de tiende keer zijn dit jaar de kampioenschappen driebanden van KBO Stichting Ouderen de Kempen (rechtsopvolger van KBO-Kring De Kempen) gehouden. Deze vonden wederom plaats in ontmoetingscentrum D’n Aachterûm in Reusel.
Aan dit toernooi werd deelgenomen door 32 biljartliefhebbers uit diverse afdelingen van de KBO-Kringen in de Kempen.
De voorronden werden in vier poules, op basis van speelgemiddelde, op 23 en 24 oktober gespeeld in deze uitstekende accommodatie. Op 30 oktober werden de finales gespeeld in de klasse A en B.

Gezonde wedstrijdspanningen en een sportieve sfeer waren de kenmerken van dit prima verlopen toernooi. De werkgroep biljarten van de KBO-Reusel heeft met inschakeling van tellers en schrijvers wederom gezorgd voor een vlekkeloos verlopen toernooi. Niet in de laatste plaats was dit zeker te danken aan de organisatie die dit jaar in handen was van Jan Lemmens (bestuurslid KBO-Reusel) en Jan van Limpt (werkgroep biljarten). Ook een dankwoord richting Jan van Doorn en Harrie Claassen (bestuur KBO Stichting Ouderen de Kempen) is hier op zijn plaats voor hun, niet te onderschatten, administratieve werk en sponsering voor dit toernooi.

Jan Lemmens heeft het indelen van de diverse poules zowel in de voorronden als in de finales vakkundig voor zijn rekening genomen. Na iedere wedstrijd publiceerde Jan de (tussen)uitslagen op het bord en aan het eind van de dag vermelde hij de uitslag en maakte hij de finalisten bekend.

In de vorm van soep, broodjes en hapjes, werd de inwendige mens verzorgd door de barvrijwilligers van D’n Aachterûm.

Bij de prijsuitreiking werd ook een dankwoord uitgesproken aan het bestuur van de KBO Stichting Ouderen de Kempen voor de uitreiking van de diverse trofeeën en voor het mogelijk maken van.

dit toernooi door een wezenlijke financiële bijdrage.

De uitslag van het kampioenschap driebanden 2021 KBO Stichting Ouderen de Kempen is:

Klasse A

1e plaats       Henk van Luijtelaar           KBO-Vessem                   kampioen + wisseltrofee
2e plaats       Rinus van Bommel            KBO-Reusel
3e plaats       Rens van Herpt                 KBO-Reusel
4e plaats       Simon Lavrijsen                KBO-Reusel
5e plaats       Jan v.d. Hout                    KBO-Reusel
6e plaats       Mart v. Gompel                 KBO-Bladel

Klasse B

1e plaats       Piet van Montfort              KBO-Luijksgestel              kampioen + wisseltrofee
2e plaats       Henk Bel                          KBO-Reusel
3e plaats       Leo van Montfort               KBO-Eersel
4e plaats       Frans v.d. Graaf                KBO-Hapert
5e plaats       Cees Dierckx                    KBO-Reusel
6e plaats       Albert v.d. Borne               KBO-Reusel

Resumerend mag wederom gesproken worden van een bijzonder goed en vlekkeloos verlopen toernooi.

Een woord van dank aan de deelnemers, tellers en schrijvers, vrijwilligers, catering, Stichting Ouderen de Kempen en aan iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen.

Bestuur KBO-Reusel  / bestuur Stichting Ouderen de Kempen

Onderstaand een korte foto-impressie van deze jaarvergadering.