Terrastheater georganiseerd door NRT (Nieuw Reusels Toneel)

Op 25 juni was het weer zover. De tweede editie van het terrastheater georganiseerd door het NRT (Nieuw Reusels Toneel) ging weer van start.
D’n Aachterum was een van de zeven deelnemende terrassen.
Het weer was geweldig en veel te warm voor onze leeftijdsgroep en daarom was er besloten om het binnen (bij de airco) te laten doorgaan.
Publiek en spelers konden dit zeer zeker waarderen.

Er waren zes deelnemende acts. De diversiteit was groot; van solo-optredens tot groepen, van muziek met een vrolijke noot, van goochelen met humor,
van verhalen vertellen, van komische sketches tot het verhalen van een nieuw Efteling-sprookje.

Behalve bezwete hoofden hadden ze allemaal hun enthousiasme en inzet gemeen.
In volgorde traden voor ons op:
hielARIES met een grote G met Kerstauditie 2.0
Een vrolijke sketch waarbij enkele mensen uit het publiek gevraagd werden om actief mee te doen.
Arthur Kroon met Snelle Willy
Arthur vertelde gepassioneerd het verhaal van Willy de Schildpad. Het verhaal had een lekker einde.
Wudumawa met Sloatum
De naam dekte de lading niet. Het was niet alleen een zeer ritmisch muzikaal optreden maar door de vrolijke acts ook nog een lust voor het oog.
Als instrumenten dienden hoofden, torso ‘s, tafelblad, plastieken emmers eigenlijk alles waarop je kunt slaan.
Het Mierds Stertheater met Brabants Bont.
Het was een eigentijds, komisch stuk waarin op een hilarische manier werd teruggegaan naar een TV-show van 50 jaar geleden, compleet de cavia-race, de lopende band met het beroemde vraagteken en de fantastische hoofdprijs.
Frank Rovers met Magnesium!!
De hele goochel(trucken)doos werd leeggehaald. Alle trucks lukten zij het op een onverwachtse manier. Goochelen met een lach.
Nieuw Reusels Toneel met Er was eens….
Diverse bekende sprookjes werden op een ludieke en verassende manier tot een nieuw sprookje gesmeed. Het verhaal speelde zich af in de Efteling.
Het publiek mocht het tulpenbed van de fakir spelen en deed dat als volleerde acteurs. Het sprookje kende een verrassend einde.

De publieke belangstelling in d’n Aachterum was groot, voornamelijk eigen leden.
Het applaus na ieder optreden en de lachsalvo’s tijdens de komische optredens gaf aan dat de getoonde act gewaardeerd werd.
Het aantal kaartjes waarmee het publiek mocht stemmen op hun favoriet was bij lange na niet voldoende.

Na het tellen van de stemmen uit het publiek van alle deelnemende terrassen was de uitslag:
nr 1: Wudumawa met Sloatum
nr 2: Nieuw Reusels Toneel met Er was eens…
nr 3: Mierds Stertheater met Brabants Bont.

Bestuur KBO-Reusel

Hieronder een korte foto-impressie van deze gezellige en goed bezochte middag.

Klik op de foto om deze te vergroten en ga m.b.v. de pijltjes en/of scroll met de muisknop naar de volgende foto.
Keer terug naar deze pagina d.m.v. pijltjesknop linksboven in de werkbalk.