Kring Kampioenschappen Libre 2024

KBO Kring Reusel de Mierden.

Na 11 edities van de kampioenschappen Libre, georganiseerd door KBO Stichting Ouderen de Kempen (wat de rechtsopvolger van KBO-Kring De Kempen was) heeft KBO-Kring Reusel de Mierden, na de ontbinding van voornoemde stichtingen, deze succesvolle en gewaardeerde traditie weer opgepakt.
De organisatie was dit jaar in handen van Kees Roest, Jan van den Hout en Rens van Herk.

Aan dit toernooi werd deelgenomen door 60 biljartliefhebbers uit diverse afdelingen van de KBO-Kringen in de Kempen.
De voorronden werden in drie poules, op basis van speelgemiddelde, op 24 – 25 februari en 2 maart gespeeld in de uitstekende accommodatie D’n Aachterûm van KBO-Reusel. Op 9 maart werden de finales gespeeld.
Na iedere wedstrijd werden de (tussen)uitslagen op het TV scherm getoond.

Gezonde wedstrijdspanningen en een sportieve sfeer waren de kenmerken van dit prima verlopen toernooi.
Niet in de laatste plaats was dit zeer zeker te danken aan de organisatoren van dit toernooi.

De uitslag van het libre toernooi 2024 KBO Kring Reusel de Mierden is:

Poule C:
1e plaats       Jan Groenen
2e plaats       Fons Fontein
3e plaats       Kees Dierkx

Poule B:

1e plaats       Jan van Riet
2e plaats       Rinus van Bommel
3e plaats       Jan Zijlmans

Poule A:

1e plaats       Kees Schellekens
2e plaats       Jan van den Hout
3e plaats       Huub Mollen

Met een keurige verzorging, een prima accommodatie en een goede organisatie mag andermaal gesproken worden van een, niet alleen geslaagd, maar ook van een gezellig en sportief gespeeld toernooi.

De werkgroep biljarten van de KBO-Kring Reusel de Mierden met name Rens van Herk en Jan van Hout (beiden KBO-Reusel) en Kees Roest (Hulsel) hebben met inschakeling van ca 40 tellers, schrijvers en barvrijwilligers gezorgd voor een vlekkeloos verlopen toernooi, waarvoor onze hartelijke dank.
Ook onze dank aan de barvrijwilligers van D’n Aachterûm die met een lekker drankje, soep en belegde broodjes het “inwendige” van de aanwezigen verzorgden.
Ook een dankwoord richting bestuur KBO Kring Reusel de Mierden, d’n Aachterûm en aan iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen is hier op zijn plaats voor hun bijdrage en sponsering voor dit toernooi.

Bestuur KBO-Reusel  / bestuur KBO-Kring Reusel de Mierden

Onderstaand een korte foto-impressie van dit biljart toernooi.