Die Stallfreunde

6-1-2024 Nieuwjaarsconcert KBO-Reusel

Het nieuwjaarsconcert van de KBO Reusel was voor het coronatijdperk een prima traditie geworden.
Eindelijk hebben we die traditie dit jaar weer in ere kunnen herstellen.
De leden kunnen elkaar op een gezellige manier in het begin van het nieuwe jaar ontmoeten voor een welgemeende Nieuwjaarsgroet.
Onder het genot van een heerlijk kopje koffie en/of een ander drankje kan er tevens genoten worden van een mooi nieuwjaarsconcert.

Dit jaar hebben DIE STALLFREUNDE uit Wintelre vol enthousiasme, en naar volle tevredenheid van onze leden, dit concert voor ons verzorgd.
De naam “Die Stall-Freunde” is direct vanaf de oprichting gekozen en heeft zijn oorsprong in het feit dat de kapel bestaat uit een aantal muziekvrienden die hun wekelijkse repetities, tot op de dag van vandaag, houden in de stal van de boerderij van een van de leden.

Blaaskapel “Die Stall-Freunde” werd opgericht in 1989 te Wintelre en speelt voornamelijk Tsjechische blaasmuziek, afgewisseld met populaire muziekstukken. Dit optreden was dan ook zeer gevarieerd.
De kapel heeft als doel om op een zo hoog mogelijk niveau te musiceren. Dit heeft er ook toe geleid dat “Die Stall-Freunde” vele nationale en internationale optredens verzorgden in o.a. België, Duitsland, Frankrijk, Tsjechië en Slowakije.
De muzikanten waren gekleed in originele Tsjechische kostuums.

Tijdens en na het concert was er voldoende gelegenheid voor een drankje, en kon men ook nog nieuwjaarswensen uitwisselen en/of even gezellig na praten.
Aan de vele enthousiaste reacties te horen is deze middag wederom succesvol verlopen.

Mocht U elders nog een optreden van dit Kempisch orkest  willen bijwonen, kijk dan naar hun agenda op de website www.diestallfreunde.nl
Ook kunt u hier terecht voor diverse foto’s.

Wij danken Die Stallfreunde voor hun geweldig optreden.
En natuurlijk onze dank voor onze actieve en gezellige bar vrijwilligers en voor onze hardwerkende “stoelendansers” die voorafgaand en na het concert, meestal buiten het zicht van de aanwezigen, hun werk verrichten.
Zonder de inzet van al deze vrijwilligers is zo’n middag natuurlijk niet mogelijk

Verder wensen wij eenieder een voorspoedig, gezond en gezellig 2024.

Tot ziens bij onze overige activiteiten in d’n Aachterûm.

Het bestuur.

Hieronder volgt een foto impressie van deze succesvolle muzikale middag.