2022-12-28 Bezoek aan Museum Vondhoeve,
voor de sfeer van toen

Met een aantal geïnteresseerde KBO-leden brachten wij op 28 december gezamenlijk een bezoek aan museum De Vondhoeve in Poppel (België) voor een niet alledaagse tentoonstelling.

Museum Vondhoeve is een museum dat normaal door het jaar oude ambachten, omvangrijke collectie brandweerspullen uitgebreid met imposante brandweerauto’s, bromfietsen, bijna alles uit grootmoeders tijd van huiskamer tot slaapkamer presenteert.
Ook wordt er een heel diverse verzameling materialen gerelateerd aan beroepen zoals o.a.: timmerman, smid, schoenmaker huisslager enz. van voor 1900 tot nu tentoongesteld.

Maar in de Kersttijd wordt het museum omgebouwd en presenteert het een unieke kerstgroepen collectie met ruim 270 Kerstgroepen / stalletjes die ten toon worden gesteld.
Kerstgroepen van klein tot meer dan 1 meter hoog en afkomstig uit diverse landen verdeeld over de gehele wereld.

Wij werden door gastheer Peer Antonis en zijn vrijwilligers met de bekende Brabantse hartelijkheid in hun mooie hooimijt ontvangen.

Het bestuur KBO-Reusel

Hieronder volgt nog een foto-impressie van dit bezoek.

Klik op de foto om deze te vergroten en ga m.b.v. de pijltjes en/of scroll met de muisknop naar de volgende foto.

Ga met het pijltje ←links boven in de werkbalk terug naar de pagina.

De Kerstgroepen zijn nog tot en met 9 januari 2022 van 10 tot 20 uur gratis te bezichtigen. Een vrije gift wordt op prijs gesteld.

Hierna is het museum de Vondhoeve te bezoeken op :
Iedere tweede zondag van de maand van 10.00 tot 17.00 uur
Iedere woensdag van 13.00 tot 17.00 uur
(entree € 6,00 p.p.)

In januari en februari is het museum gesloten.
Voor groepen vanaf 10 personen is een bezoek het gehele jaar mogelijk na afspraak via +31 653 72 46 98.   € 5,00 p.p.

Museum Vondhoeve
Vond 49