Muziekmiddag “ut Reusels Muziekske”

In 2002 gingen Riet van Gorp en Frans Pijs als duo aan de slag onder de naam “Ut Reusels Muziekse”.
Hun repertoire bestond vooral uit Nederlandse en Brabantse liederen.
Maar liefst zes CD’s brachten ze uit en in 2007 werd het lied “de Kempische Strumkes” verkozen tot het beste Brabantse dialectlied.
Ook hun liederen “De Kleinkinderen” – “Efkes genieten” – “Kekt ons mer” zijn in de prijzen gevallen.
Riet en Frans hebben in het circuit van het Brabants dialect vele optredens verzorgd voor senioren, bruiloften en partijen, senioren expo, en niet te vergeten, diverse malen bij ons in D’n Aachterûm.
Vele jaren van succesvolle optredens hebben zij beleeft.
Na bijna 13 jaar namen zij op zondag 19 april 2015 met een daverend slotconcert afscheid van hun publiek in cultureel centrum de Kei.
Dit afscheidsconcert is op een professionele wijze op video vastgelegd door Jan Dirkx (cameraman Kempen TV)

Op donderdag 26 januari 2023 waren wij in de gelegenheid om dit concert, onder het genot van een drankje en een gezellige sfeer, in zijn geheel te vertonen in D’n Aachterûm in Reusel.
Tijdens het vertonen van hun slotconcert werden de aanwezigen verrast door een “live” optreden van dit zeer gewaardeerde duo.
Alsof de tijd had stil gestaan zongen zij als vanouds 5 van hun bekende liedjes.
Het was weer eens ouderwets genieten van het optreden en de videobeelden van dit muzikale Reuselse duo.
Ook uit het grote aantal aanwezigen bleek dat wij in Reusel het “Reusels Muziekske” niet vergeten zijn en hun optredens altijd gewaardeerd hebben.

Onze hartelijke dank voor de spontane medewerking en optreden van Riet van Gorp en Frans Pijs en aan Jan Dirkx voor het beschikbaar stellen van de opnames.

Tot ziens in D’n Aachterûm.

Onderstaand een korte foto-impressie van deze muziekuitvoering.