Het feest kan beginnen!!!!

Tit Hermans met zijn accordeon muziek

Pom Lagendijk als DHL koerier

entertainers Jaanske en Geertje

Greet Maas-van Dooren met haar voordrachten

Verwendag voor 85 plussers op 20 april 2024

Het is ondertussen een goede traditie geworden dat de KBO Reusel voor onze oudste leden van 85 jaar en ouder een gezellige “verwendag” organiseert.
Er is bewust voor deze doelgroep gekozen omdat deze leden vaak weinig tot geen gebruik kunnen maken van de vele activiteiten die wij als KBO telkens weer aanbieden.
Op 20 april hebben we dit voor de twaalfde keer kunnen organiseren.

Van de in totaal 192 verzonden uitnodigingen hadden 114 KBO leden van 85 jaar en ouder zich voor deze feestelijke dag aangemeld. Vanwege gewijzigde gezondheids-redenen  kwamen hiervan 102 leden enthousiast bijeen in D’n Aachterûm om zich lekker te laten verwennen door het bestuur met hun partners.
Met de leeftijd van 99 jaar was Maria Heesters-van Gompel de oudste aanwezige.
De jongste van het gezelschap was Roos Baars-Smets die op 14 april de leeftijd van 85 jaar heeft bereikt.

Na een welkomst woord door de secretaris Jan Bles volgde, onder het genot van een kop koffie met gebak, een drankje en diverse lekkernijen, een programma vol met entertainment, zang en muzikale begeleiding.
Ons KBO lid Tit Hermans (97 jr.), speelde als vanouds in het ochtend programma vakkundig op zijn accordeon diverse bekende melodieën. Zijn optreden is een gewaardeerde traditie geworden op de 85 plus verwendag.

Ook was er een “gastoptreden” van een 11 jarige (!!!) jonge dame Pom Lagendijk die op een zeer spontane en humoristische wijze een buut als DHL koerier ten gehore bracht. Aan de vele lachsalvo’s en applaus was duidelijk af te leiden dat het optreden van dit jeugdige talent zeer gewaardeerd werd door onze 85 plussers. Ga zo door Pom dan zullen we in de toekomst nog vaak van jou (b.v. in de carnavalstijd) horen en jou “in de ton” terug zien. Je hebt laten zien dat de senioren veel plezier kunnen beleven aan de “jeugdige generatie”.

Na een heerlijk en uitgebreid 3 gangendiner, (verzorgd door Marcel Moors van cateringbedrijf Physalis) volgde er, onder het genot van een drankje en lekkere versnaperingen, een voortreffelijk gastoptreden van het kostelijke duo Jaanske en Geertje (Trea van Kuijk & Nicole Frijters) uit Rijsbergen resp. Hoeven.

Jaanske en Geertje, gekleed in ouderwetse kledij en op klompen, vertelden met een knipoog naar “vruuger” hoe het er bij hun thuis aan toeging. Het boerengezin, over in bad gaan in een teil, over de pisemmer op de gang, het slapen gaan en de streken van de kinderen. Dit alles werd afgewisseld met bekende liedjes met aangepaste en toepasselijke teksten in het dialect.

In de pauze van hun optreden werd werden wij verast door Greet Maas van Dooren (94 jr.) die, wederom zoals voorgaande jaren, enkele zelf geschreven voordrachten hield over o.a. het digitale – computer tijdperk, een hilarisch verhaal over Adam en Eva enz.

Heel knap Greet dat je dat zo vlot, goed verstaanbaar, helemaal uit het hoofd en met veel enthousiasme kunt brengen. Onze complimenten !!!

Kort samengevat kunnen we stellen dat deze 85 plus verwendag wederom een afwisselende, muzikale, zeer gezellige, smakelijke en zorgeloze dag is geworden.

Aan de diverse positieve opmerkingen en hart verwarmde bedankjes aan het eind van de dag kunnen wij als bestuur afleiden dat het wederom een geslaagde verwendag was die het volgende jaar zeker weer in het programma opgenomen wordt.

Tot slot wil het KBO bestuur nog een dankwoord richten aan:
–Tit Hermans, Pom Lagendijk  en Greet Maas – van Dooren voor hun gastoptreden,
–Physalis voor de verzorging van het diner en gebak,
–Jaanske en Geertje voor het entertainment,
–De leden die na afloop een spontane gift gedoneerd hebben,
–Bestuursleden en hun partners die o.a. behulpzaam waren bij de bediening,
–en aan allen die hun steentje hebben bijgedragen aan de organisatie en het welslagen van deze dag.

Tot het volgende jaar !!!!

Onderstaand volgt mog een korte foto-impressie van deze geslaagde en prachtige 85 plus verwendag.

klik op de foto om deze te vergroten en ga m.b.v. de pijltjes en/of scroll met de muisknop naar de volgende foto.Ga met het pijltje ← links boven in de werkbalk terug naar de pagina