Nieuwjaarsconcert 2020 KBO-Reusel

Het nieuwjaarsconcert van de KBO Reusel is een goede traditie geworden.
De leden kunnen elkaar in het begin van het nieuwe jaar ontmoeten voor een welgemeende Nieuwjaarsgroet.
Onder het genot van een heerlijk kopje koffie en/of een ander drankje kan er tevens genoten worden van een mooi concert.
Voor het achtste achtereenvolgende jaar hebben DE KEMPISCHE EGERLAND FREUNDE vol enthousiasme, en naar volle tevredenheid van onze leden, dit concert voor ons verzorgd.
Dit Kempisch orkest is opgericht in 1991 en bestaat uit muzikanten met een passie voor Egerländer blaasmuziek. De muziek is voornamelijk afkomstig uit Egerland.
Dit is een Tsjechisch gebied dat zich uitstrekt over een groot deel van de Bohemen.

DE KEMPISCHE EGERLAND FREUNDE verzorgen optredens zowel in de Kempen als ver daar buiten.
Frühschoppen, Spätschoppen, festivals, eigen concerten, optredens in Polen, Duitsland, Oostenrijk, België en Frankrijk hebben de muziekkapel ook internationaal enige bekendheid gegeven. Ook werd de deelname aan 4 concoursen voor blaaskapellen, bekroond met een eerste prijs.

Op zaterdag 4 januari 2020 waren ze wederom bereid om het KBO nieuwjaarsconcert te verzorgen in d’n Aachterûm. Ondanks dat er enkele leden verhinderd waren, brachten ze vol enthousiasme hun bekende repertoire ten uitvoering.
De vele aanwezigen genoten ten volle van dit muzikale festijn.
Omdat het enthousiaste publiek er niet genoeg van kon krijgen werd het optreden verlengd met nog een toegift. Wij hopen ze het volgende jaar weer terug te zien.
Ook na dit concert was er nog volop gezelligheid in de foyer en werd het nieuwe jaar door zowel de orkestleden als de aanwezige KBO-leden goed ingezet.
Aan de vele enthousiaste reacties te horen is deze middag wederom succesvol verlopen.
Mocht U elders nog een optreden van dit Kempisch orkest willen bijwonen, kijk dan naar hun agenda op de website www.kempische-egerland-freunde.nl
Ook kunt u hier terecht voor diverse fotoreportages.

Wij danken DE KEMPISCHE EGERLAND FREUNDE voor hun geweldig optreden.

En natuurlijk onze dank voor onze actieve en gezellige bar vrijwilligers en voor onze hardwerkende “stoelendansers” die voorafgaand en na het concert, meestal buiten het zicht van de aanwezigen, hun werk verrichten.
Zonder de inzet van al deze vrijwilligers is zo’n middag natuurlijk niet mogelijk

Verder wensen wij eenieder een voorspoedig, gezond en gezellig 2020.

Tot ziens bij onze overige activiteiten in d’n Aachterûm.

Het bestuur.

Hieronder volgt een foto impressie van deze succesvolle muzikale middag.

Klik op de foto om deze te vergroten en ga m.b.v. de pijltjes en/of scroll met de muisknop naar de volgende foto.