Kring Kampioenschappen Driebanden 2023

KBO Kring Reusel de Mierden.

Na 9 edities van de kampioenschappen driebanden georganiseerd door KBO Stichting Ouderen de Kempen (wat de rechtsopvolger van KBO-Kring De Kempen was) heeft KBO-Kring Reusel de Mierden, na de ontbinding van voornoemde stichtingen, deze succesvolle en gewaardeerde traditie weer opgepakt.
De organisatie van de vorige edities was in handen van onze 3 Jannen, te weten Jan van Doorn, Jan van Limpt en Jan Lemmens.
Deze drie waren bereid om aan de opvolgers Kees Roest, Jan van den Hout en Rens van Herpt hun ervaringen en kennis en computer programma te delen en over te dragen.
Daarvoor onze hartelijke dank.

Aan dit huidige toernooi werd deelgenomen door 40 biljartliefhebbers uit diverse afdelingen van de KBO-Kringen in de Kempen. De voorronden werden in vier poules, op basis van speelgemiddelde, op 4 en 5 november gespeeld in D’n Aachterûm, de uitstekende accommodatie van KBO-Reusel.
Op 11 november werden de (kruis)finales gespeeld in de klasse A en B.
Na iedere wedstrijd werden de (tussen)uitslagen op het TV scherm getoond.
Gezonde wedstrijdspanningen en een sportieve sfeer waren de kenmerken van dit prima verlopen toernooi.
Niet in de laatste plaats was dit zeer zeker te danken aan de organisatoren van dit toernooi.

De werkgroep biljarten van de KBO-Kring Reusel de Mierden met name Rens van Herpt en Jan van den Hout (beiden KBO-Reusel) en Kees Roest (Hulsel) hebben met inschakeling van tellers en schrijvers gezorgd voor een vlekkeloos verlopen toernooi, waarvoor onze hartelijke dank.
Ook onze dank aan de barvrijwilligers van D’n Aachterûm die met een lekker drankje, soep en belegde broodjes het “inwendige” van de aanwezigen verzorgden.
Verder is een dankwoord richting bestuur KBO Kring Reusel de Mierden hier ook op zijn plaats voor hun bijdrage en sponsering voor dit toernooi.

De uitslag van het kampioenschap driebanden 2023 KBO Kring Reusel de Mierden is:

Klasse A
1e plaats       Dré Bergmans        KBO-Bergeijk                   kampioen + wisseltrofee
2e plaats       Gust Lavrijsen        KBO-Bladel
3e plaats       Rinus van Bommel  KBO-Reusel
4e plaats       Sus Paridaans        KBO-Reusel
5e plaats       Piet van Montfort    KBO-Bergeijk
6e plaats       Peter van Ginkel     KBO-Bergeijk

Klasse B
1e plaats       Cees van Gestel     KBO-Reusel                     kampioen + wisseltrofee
2e plaats       Jan Dirkx                KBO-Reusel
3e plaats       Huub Mollen           KBO-Reusel
4e plaats       Jan Minnen            KBO-Reusel
5e plaats       Mari Braat              KBO-Bladel
6e plaats       Cees Dierckx          KBO-Reusel

Resumerend mag wederom gesproken worden van een bijzonder goed en vlekkeloos verlopen toernooi.
Een woord van dank aan de deelnemers, organisatoren, tellers en schrijvers, vrijwilligers, catering, KBO Kring Reusel de Mierden, d’n Aachterûm en aan iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen.

Bestuur KBO-Reusel  / bestuur KBO-Kring Reusel de Mierden

Wilt u een filmverslag van dit toernooi bekijken?? klik dan hier

Onderstaand een korte (willekeurige) foto-impressie van dit biljart toernooi met prijsuitreiking.