Fietstocht KBO Reusel 29 aug 2021

Na het grote succes van voorgaande fietstochten werd door onze leden meerdere malen gevraagd om ook dit jaar een fietstocht uit te zetten.
Een groep enthousiaste fietsers heeft zich verzameld in een werkgroep om dit, mede volgens de coronaregelgeving, te verwezenlijken.
Deze KBO-fietswerkgroep heeft dus wederom een fietstocht door de mooie natuur van de Brabantse Kempen uitgezet.
De belangstelling was groot. Ruim 170 deelnemers gingen vanaf 10.00 uur goed gemutst van start. Ze konden een keuze maken uit een tocht van 35 of 65 km.
Ongeveer 30 leden bleven achter in D’n Aachterûm om gezellig te kletsen en/of te kaarten en om daar te genieten van de gezelligheid, een picknick en friteskar.
Zo beleefden ook de niet-fietsers een gezellige middag.

Ondanks het mindere en met periodes regenachtige weer genoten de deelnemers er zienderogen van.
Het was een aangename bezigheid en afwisseling in deze coronatijd waarin we toch heel beperkt zijn in gezamenlijke activiteiten.
De “nattigheid” werd voor lief genomen

Halverwege  de tocht was er een tussenstop in de Weebosch in het gemeenschapshuis ’t Sant waar de koffie / thee met lekker belegde broodjes klaar stonden.
Ook lagen er appels, mandarijnen en bananen die belangeloos geschonken waren door Sjacky Swaans, marktkoopman van Reuselmarkt.
Vanwege het regenachtige weer hadden onze vrijwilligers ter uitbreiding van de binnen accommodatie snel een party tent (beschikbaar gesteld door Kees Hendriks) opgezet.

Na de terugtocht door de mooie Kempische omgeving kwamen we weer aan bij ons eindpunt “D’n Aachterûm” om gezellig na te praten onder het genot van een drankje.
Voor het eerst hadden we de “plaatjesdraaier” DJ Jeandamo  ingeschakeld die zeer succesvol en sfeer verhogend plaatjes draaide uit de jaren 60-7-80-90, dus zeg maar “uit de oude draaidoos”.
Ook was de “friteskar” “Reintje”gearriveerd voor een lekkere friet met een snack om de honger te stillen en/of om de calorieën weer aan te vullen.

Ook nu willen wij de organisatoren van deze mooie dag en alle vrijwilligers bedanken voor het vele werk en voor de organisatie van deze gezellige dag waarbij terdege rekening was gehouden met de huidige coronaregels.

Natuurlijk ook een woord van dank aan Sjacky Swaans voor het aangeboden fruit
en bestuur ‘t Sant voor het beschikbaar stellen van hun accommodatie,
Kees Hendriks voor het beschikbaar stellen van de partytent,
friteskar Reintje voor de uitstekende verzorging van de frites met warme hap,
en natuurlijk DJ Jeandamo voor de sfeer verhogende muziek.

BestuurKBO-Reusel

Hieronder volgt een kleine foto impressie van deze succesvolle fietstocht die zeker wederom voor herhaling vatbaar is.