Verwendag voor 85 plussers op 22 april 2023

Het is ondertussen een goede traditie geworden dat de KBO Reusel voor onze oudste leden van 85 jaar en ouder een gezellige “verwendag” organiseert.
Er is bewust voor deze doelgroep gekozen omdat deze leden vaak weinig tot geen gebruik kunnen maken van de vele activiteiten die wij als KBO telkens weer aanbieden.
Op 22 april hebben we dit voor de elfde keer kunnen organiseren.

Van de in totaal 180 verzonden uitnodigingen hadden 107 KBO leden van 85 jaar en ouder zich voor deze feestelijke dag aangemeld.
Vanwege gewijzigde gezondheidsredenen kwamen hiervan 104 leden enthousiast bijeen in D’n Aachterûm om zich lekker te laten verwennen door het bestuur met hun partners.
Met de leeftijd van 98 jaar was Maria Heesters-van Gompel de oudste aanwezige. De jongste van het stel was Theresia Panjoel-Kox die op 12 april de leeftijd van 85 jaar heeft bereikt.
Na een welkomst woord door de voorzitter Gust Lathouwers volgde onder het genot van een kop koffie met gebak, een drankje en diverse lekkernijen een programma vol met entertainment, zang en muzikale begeleiding.

Ons KBO lid Tit Hermans (96 jr.), speelde in het ochtend programma vakkundig op zijn accordeon diverse bekende melodieën.
Zijn optreden is ondertussen een gewaardeerde traditie geworden op de 85 plus verwendag.
Ook was er een “gastoptreden” van onze Reuselse Vader Abraham.
Bert Gijbels (86 jr.) bracht op een hilarische wijze een ode aan hem met een playback nummer “Bedankt lieve ouders” en ”Het kleine café daar aan de haven” (zie bijgaande foto’s). Deze parodie werd zeer gewaardeerd door de aanwezige gasten.

Ook pastoor David van Dijk had even tijd vrij gemaakt om een gewaardeerd bezoekje te brengen en een praatje te maken met de aanwezigen en tevens voor te gaan in een kort gebed voor het eten.
Na een heerlijk en uitgebreid 3 gangendiner, (verzorgd door Marcel Moors van cateringbedrijf Physalis) volgde er, onder het genot van een drankje en lekkere versnaperingen, een voortreffelijk gastoptreden van het Belgische duo Jefke Dó en Stafke Ré.
Dit optreden bestond uit “aangeklede” liedjes, aan elkaar gepraat met leuke anekdotes.
Zoals op de foto’s te zien is brachten ze de hele zaal met hun kolderieke optreden in beweging.
Met diverse attributen betrokken ze de aanwezigen bij hun optreden.
In de pauze van hun optreden werd werden wij verast door Greet Maas-van Dooren (93 jr.) die, wederom zoals voorgaande jaren, twee zelf geschreven voordrachten hield.
Één over het digitale – computer tijdperk en een hilarisch verhaal over Adam en Eva.
Heel knap Greet dat je dat zo vlot, goed verstaanbaar, helemaal uit het hoofd en met veel enthousiasme kunt brengen.  Onze complimenten !!!

Kort samengevat kunnen we stellen dat deze 85 plus verwendag wederom een afwisselende, muzikale, zeer gezellige, smakelijke en zorgeloze dag is geworden.
Onderstaand volgt nog een foto-impressie van deze geslaagde 85 plus verwendag.

Uit de diverse positieve opmerkingen en hartverwarmde bedankjes aan het eind van de dag kunnen wij als bestuur afleiden dat het wederom een geslaagde verwendag was die het volgende jaar zeker weer in het programma opgenomen wordt.

Deze 85 plus verwendag is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van het “Premieplan nieuwe stijl” van KBO-Brabant die op hun beurt een financiële bijdrage / subsidie ontvangt van de organisaties Dioraphte en RCOAK voor ontmoetingsactiviteiten of materialen t.b.v. de KBO-afdelingen.

Tot slot wil het KBO bestuur nog een dankwoord richten aan:
—Tit Hermans, Bert Gijbels en Greet Maas – van Dooren voor hun gastoptreden,
—Cateringsbedrijf Physalis voor de verzorging van het diner en gebak,
—Aardbeienkwekerij Lavrijsen voor het schenken van overheerlijke aardbeien,
—Jefke Dó en Stafke Ré voor het entertainment,
—KBO-Brabant / organisaties Dioraphte en RCOAK voor hun financiële bijdrage,
—De leden die na afloop een spontane gift gedoneerd hebben,
—Bestuursleden en hun partners die o.a. behulpzaam waren bij de bediening,
—en aan allen die hun steentje hebben bijgedragen aan de organisatie en het welslagen van deze dag.

Tot het volgende jaar !!!!

Onderstaand een korte foto-impressie van deze prachtige dag.