Voorjaarsconcert “Blaaskapel Valkenswaard” 17 mei 2023

Op 17 mei, de avond voor Hemelvaart, was er zoals gebruikelijk in D’n Aachterûm ons jaarlijks terugkerend voorjaarsconcert.
Na het geweldige en zeer succesvolle optreden in voorgaande jaren had het KBO bestuur dit jaar wederom gekozen voor een herhaald optreden van “blaaskapel Valkenswaard”.

Blaaskapel Valkenswaard is een kapel, bestaande uit ca 16 ervaren muzikanten, onder leiding van dirigent René van Dijk.  De Blaaskapel is ontstaan uit een carnavals muziekgroep en is inmiddels uitgegroeid is tot een volwaardige blaaskapel met een zeer uitgebreid repertoire dat bestaat uit o.a. Egerlander, tsjechische, evergreens evenals klassieke, dans en populaire muziek. De presentatie was deze avond in handen van Gerard Dielens.
De variatie in de muziekstukken en de kwaliteit in de uitvoering maakte dit optreden wederom tot een geweldig succes.
Hun optreden bestond uit 3 blokken van telkens ca 45 minuten.
De blaaskapel Valkenswaard heeft de vele aanwezigen wederom een voortreffelijke muzikale avond bezorgd.
Onder het genot van een kopje koffie en/of thee, daarna eventueel aangevuld met een ander drankje, hebben de vele aanwezigen van een mooi, gezellig, gevarieerd muzikaal uitje genoten.

Tot slot nog een dankwoord aan “Blaaskapel Valkenswaard” voor de uitstekend verzorgde muzikale avond.
Natuurlijk ook een dankwoord aan onze barvrijwilligers voor de vlotte en vriendelijke verzorging van de versnaperingen en onze “stoelendansers” die voorafgaand en na het concert, meestal buiten het zicht van de aanwezigen, hun werk verrichten.

Bestuur KBO-Reusel

Hieronder een korte foto-impressie van deze muzikale avond.

Klik op de foto om deze te vergroten en ga m.b.v. de pijltjes en/of scroll met de muisknop naar de volgende foto.
Keer terug naar deze pagina d.m.v. pijltjesknop linksboven in de werkbalk.